Sensoryczne wspieranie rozwoju :-) Dotykamy i pamiętamy- ćwiczenia z mini ścieżką sensoryczną.
Wielokrotnie pisałam Wam o zaburzeniach integracji sensorycznej. Wiem, że spora część osób, która dociera na naszego bloga jest nowa więc przypominam Wam post o temacie bardzo dla nas ważnym-- > ZABURZENIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ- CO POWINIENEŚ O TYM WIEDZIEĆ ?
Dziś zajmę się tematem, który dotyczyć będzie zmysłu dotyku i pamięci wzrokowej.
Będąc rodzicem i terapeutą własnego dziecka, który zagłębia się w tematykę zaburzeń zarówno dotyczących autyzmu jak i nadwrażliwości dotykowej doskonale zdaję sobie sprawę, że ogromnym problemem dla niektórych dzieci ( również nieurotypowych- zupełnie zdrowych) mogą być różnego rodzaju halki, materiały, metki. Być może i ty wycinasz z ubrań, wszystko co wystaję, gdyż drażni Cię pocieranie typowych, krótszych, bądź dłuższych metek w nowej bluzce czy spodniach. Znasz to z własnego doświadczenia? A może nie lubisz chodzić bosymi stopami po mokrych kamieniach, trawie czy zimnych płytkach we własnej kuchni ? Musisz wiedzieć, że są dzieci, które nie potrafią zrozumieć uczucia, które towarzyszy im tak jak Tobie w nowych dla nich doświadczeniach. Wspomniana wyżej metka może być dla niektórych z nas odczuwana jako ból co wydawać by się mogło abstrakcyjne a jednak prawdziwe. Jak pomóc by nadwrażliwość dotykowa nie stała się problem na całe życie?
Stymulacja dotykowa jest niezwykle istotna dla dzieci i pomaga w ich rozwoju. Terapeuci stwierdzili, że dzieci, które wycofują się z kojącej stymulacji dotykowej, mogą nauczyć się z tego cieszyć, jeśli ich skóra jest ostrożnie odczulona. Pocieranie skóry różnymi fakturach często pomaga.
Część z Was, która obserwuje nas od dawna wie, że w naszym domu pojawiły się jakiś czas temu elementy ścieżki sensorycznej od SENSOWOOD.
Stopy mojego dziecka poniekąd zostają odwrażliwianie każdego dnia jednakże chciałam pójść krok dalej i zamówić coś, co połączę zarówno z odwrażliwianiem kolejnej partii ciała a jednocześnie będziemy działać z pamięcią wzrokową. Zamówiliśmy u tego samego producenta, który wg mnie bardzo starannie przykłada się do każdego elementu, mini ścieżkę sensoryczną w zręcznym stojaczku.
Poza typowym dotykaniem, odwrażliwianiem pracujemy jak już wspomniałam nad pamięcią wzrokową. W jaki sposób ? Proszę by Staś zapamiętał na której półeczce co się znajduje a następnie po zakryciu mu oczek wyjmuję lub mieszam dane elementy. Czego brakuję ? Co się zmieniło ? Zadaniem dziecka jest odtworzenie początkowego układu...
Już samo wkładanie do przegródek dla dziecka z nadwrażliwością i problemami motorycznymi może stać się nauką.
SENSOWOOD daje nam możliwość łączenia elementów wg własnych potrzeb. My wybraliśmy: sztuczną trawę, fasolę Jaś, pompony, kawę w ziarnach oraz grubą, sól himalajską.
Wybór jest znacznie większy jednakże tu odsyłam Was do strony producenta --> KLIK .
To przeciwne materiały do wspierania rozwoju dzieci buzi najmłodszych lat. U nas synek korzysta za ścieżki sensorycznej od kiedy zaczął raczkowac rok temu
OdpowiedzUsuńNaturalna sensoryka ��
OdpowiedzUsuńŚwietny pomysł
OdpowiedzUsuń