W dużym, solidnym pudełku gry znajdziemy:
• tytułowego Kota Stefana czyli drewniany kubek kota;
• 6 szarych myszek z długimi ogonkami-sznureczkami;
• 1 filcowy ser żółty;
• drewnianą kostkę;
• 24 dwustronne karty;
• instrukcję do gry.
Gra zręcznościowa, w której z powodzeniem poradzą sobie 3-4 latki. Zasada jest taka, że każdy z graczy po kolei staje się kotem, który ma za zadanie złapać jak najwięcej myszy i odebrać karty innym graczom. Tu liczy się refleks i koncentracja uwagi. Rzucamy kostką tylekroć aż wypadnie kot i hop- łapiemy- nie można się pomylić i łapać gdy na kostce wypadnie mysz. Zdarza się, że młodsi liczą na zapatrzenie/ zamyślenie przez starszych, którzy zapomną pociągnąć swojej myszki z sera i uda im się zdobyć punkt. Przy tej rozgrywce gwarantuję mnóstwo śmiechu... Ta gra chyba spodobała się chłopcom najbardziej...
2. RATUJ KRÓLICZKI recenzja tu --> KLIK
Tą grę opisywałam już w 2015 roku i do tej pory bardzo często w nią gramy zwłaszcza ze Stasiem. By zacząć rozgrywkę należy tylko i wyłącznie rozpoznawać kolory i liczyć na odrobinę szczęścia :) Świetna pozycja na pierwszą grę planszowo- zręcznościową.
Recenzję króliczków znajdziecie tu --> KLIK
GRY KOOPERACYJNE- tu wygrywają albo przegrywają wszyscy- nie jednostka. Gry z serii Rodzinka wygrywa oswajają małe dzieci z graniem, przestrzeganiem reguł, emocjami związanymi z sukcesem i porażką. Każda rozgrywka to prawdziwa frajda dla dzieci i rodziców niezależnie od końcowego wyniku.
Liczba graczy: 1-8 osób
Wiek graczy: 3–103
Czas gry: 20 min
Wiek graczy: 3–103
Czas gry: 20 min
Zabawę zaczynamy od wyciśnięcia elementów z wytłaczanki i pomieszania obrazków, które układamy lupką do góry. Wybieramy 3 nie podglądając,kładziemy w miejscu gdzie jest strych i przykrywamy skrzynią skarbów. Naszym zadaniem jest odgadnięcie na koniec wspólnie co tam się kryje. Plansza przedstawia wnętrze domu jednorodzinnego : od strychu przez sypialnie, schody, garderobę, salon, pokój dziecięcy aż po garaż.
Liczba graczy: 1-8
Wiek graczy: 3–103
Czas gry: 20 min
Elementy gry:
dwustronna plansza z przeszkodami
dwustronna plansza ze ścieżką
12 kafelków
24 naklejki na kafelki
1 pionek
1 kostka
Początkowo wybieramy wspólnie 6 kafelków z najbardziej wg nas potrzebnymi rzeczami, które pomogą nam w niełatwej przeprawie przez przeszkody. Gdy już to zrobimy nakładamy plecaki na plecy i wyruszamy w wyprawę do babci. Czy uda nam się donieść jakiś prezent np kosz ze słodyczami ? A może po drodze trafimy na niedźwiedzia, gdzie dla własnego bezpieczeństwa ten podarek będziemy musieli mu oddać ?
Liczba graczy: 2-6 osób
Wiek graczy: 3-103
Elementy gry:
1 dwustronna plansza parku
1 kostka
1 meteoryt
8 żetonów obiektów
8 żetonów tyranozaurów
4 dinozaury
Gracze muszą doprowadzić jak najwięcej dinozaurów do ich wybiegów, zanim skończy się czas. Stając na odpowiednich polach muszą odkrywać odpowiednie kafelki - staniesz na polu z kością, musisz ja odnaleźć na środku planszy itp. Trochę jak gra w memo z tym, że wszyscy musicie pamiętać co gdzie leży, możecie sobie pomagać a nawet musicie! Jeśli nie odgadniecie prawidłowo meteoryt leci w górę. Musicie przejść każdym dinozaurem dookoła zanim wyprzedzi Was meteoryt.
2 POZIOMY TRUDNOŚCI dają możliwość grania przez dłuższy czas.
Świetna gra, która wywołała sporo emocji. Tu ważny jest blef i nie wydanie się przed pozostałymi, którym kolorem jesteś. Waszym zadaniem jest dojść przez całą planszę korzystając z kart, które macie w ręce ( zawsze musicie mieć ich po 5- dobieracie by cały czas mieć tą samą ilość gdy jakąś wyłożycie na stół) do sałaty swoim żółwiem i zwyciężyć przed innymi. Kombinowanie to Frania drugie ja więc dobrze mu idzie w tą grę i bardzo ją lubi :)
Plusy w górnych rogach oznaczają jedno lub dwa pola do przodu określonym kolorem, minusy 1 pole do tyłu, strzało- ostatni żółw idzie o pole lub dwa do przodu bez względu jaki ma kolor. Karta z kolorowym żółwiem oznacza, że to Wy wybieracie kim chcecie się ruszyć. Jeden żółw drugiego może nosić na plecach więc możecie stać na tych samych polach :) Co ważne- nie zależnie czy gracie w dwie czy 5 osób, na planszy cały czas jest komplet bohaterów i poruszacie się wszystkimi wg wybranych kart.
To największy bestseller Egmontu. Gra kupowana najczęściej i wydawana nieprzerwanie najdłużej spośród ponad stu różnych tytułów
W podstawowej wersji udział biorą :
- 4 płytki z początkami stonóg
- 5 płytek z 2 butami
- 5 z 3 butami
- 5 płytek z 4 butami
- 4 kostki
Gra, która również jest u nas od dawna i absolutnie nie nudzi się nikomu z nas... Całą, obszerną recenzje znajdziecie tu --> KLIK
Zwycięzcą zostaje ta osoba, której podczas całej rozgrywki uda się stworzyć najdłuższą gąsienicę.
„Duuuszki w kąpieli” to kontynuacja bestsellera „Duuuszki”. W „Duuuszki w kąpieli” można grać niezależnie albo połączyć obie gry i otrzymać SUPERWERSJĘ!
LICZBA GRACZY: od 2-8
WIEK : 8-100 ( 6-7 latki spokojnie dadzą radę )
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
- wanna w kolorze szarrym
- biały duch
- czerwony ręcznik
- zielona żaba
- niebieska szczotka
Reguły gry są niezwykle proste- bierzecie ten przedmiot, który znajduje się na karcie bądź ten, którego ani koloru ani kształtu nie ma, zobaczcie niżej na przykładzie:
Na karcie znajduje się kolor zielony, czerwony ale nie ma ani jednego przedmiotu, który realnie mamy przed sobą w rzeczywistym kolorze w jakim występuje. Mamy też wannę szczotkę ( ich kolory również się nie zgadzają ) a nie ma ani jednej rzeczy białej ani ducha- należy zatem po niego sięgnąć. Nie dajcie się nabrać, liczy się Wasza bystrość.
Mamy zieloną szczotkę ( powinna być niebieska więc szczotka i zielony przedmiot odpada), biały ręcznik ( odpada duch i ręcznik) a pozostaje wanna w kolorze szarym ( ani koloru ani wanna nie występuje na karcie)- to ją należy złapać jak najszybciej.
Na karcie poniżej znajduje się przedmiot, który realnie występuje przed nami więc to po niego sięgamy jak najszybciej.
Dwie poniższe gry ( Ubongo i Fits) to rozgrywki dla dzieci, które potrafią myśleć przestrzennie, potrafią obrać odpowiednią strategię i dobrze odnajdują się w grach logicznych.
Elementy gry:
48 kafelków (po 12 na gracza)
36 plansz (z 432 różnymi zadaniami)
1 kostka
1 klepsydra
1 woreczek
1 tor rund
58 klejnotów (10 rubinów, 19 szafirów, 10 szmaragdów, 19 bursztynów)
Zasady gry polegają na tym, by ułożyć jak najszybciej odpowiednie klocki na swojej karcie za co otrzymujecie punkty, Wygrywa ta osoba, która oczywiście zbierze ich najwięcej.
Wiek: 8-108 lat
Liczba graczy: 1-4
Elementy gry:
64 klocki (po 16 w każdym kolorze: czerwonym, zielonym, niebieskim, żółtym)
4 rampy z przykrywkami
8 dwustronnych plansz (po 2 w każdym kolorze)
4 karty startowe (niebieskie)
16 kart podstawowych (fioletowe)
Fits to międzynarodowy zdobywca ponad 10 nagród i nominacji.
Rozgrywka dzięki klockom na kształt standardowego, znanego pewnie wszystkim dorosłym tetrisa podoba się zarówno młodszym jak i starszym graczom. Gra ma 4 rundy i tym samym różne poziomy trudności. Początkowo myślałam, że może być za trudna dla mojego 7 latka gdyż ma w sobie sporo elementów i wymaga dużego skupienia ( zwłaszcza od drugiej rundy wzwyż) jednakże Franio bardzo nas zaskoczył.
W pierwszej rundzie staramy się swoimi klockami zakryć jak najwięcej pól ( pola odkryte to punkty minusowe), które później są odpowiednio punktowane. Łatwość może zaburzyć pierwszy klocek, który każdy gracz ma inny.
Wydaje się łatwe? Nie układamy tu klocków jak chcemy- określa to stosik kart, które losujemy po kolei aż do ostatniej.
RUNDA 2 wprowadza dodatkowe punkty, które powinny być odkryte- poza tym zasady są jak w rundzie 1.
RUNDA 3 to kolejne utrudnienia- pojawiają się na planszy każdego z graczy punkty ujemne, które należy zasłaniać i dodatkowe punkty, które można zdobyć po pozostawieniu ich odkrytych.
RUNDA 4 to już najwyższy poziom trudności- tu liczą się pary elementów za które dostaje się punkty dodatkowe bądź ujemne ( gdy odsłonięty będzie tylko jeden element z pary).
ABY SKORZYSTAĆ Z RABATU KLIKAMY W BANER :
Aby został naliczony rabat, należy w koszyku, w miejscu na KOD PROMOCYJNY wpisać --> schwytanechwile <--. Opcja jest dostępna tylko po zalogowaniu !
KOD, który obowiązyje to : schwytanechwile
Wow ile tego- parę nie mamy- króliczki i kotka- musimy nadrobić bo zapowiadaja sie fantastycznie:)
OdpowiedzUsuńSą mega polecam
UsuńŚwietne zestawienie - większość gier mamy i również są to najczęściej przez nas wyciągane (w tzw. ciągłym obiegu - jeżdżą z nami wszędzie :P)
OdpowiedzUsuń