Chciałabym Wam pokrótce opisać i pokazać każdą z nich.
19 kart z różnymi sytuacjami życia codziennego. Być może Wasze dziecko już je przeżyło bądź dopiero będzie miało okazję je poznać a teraz musi dopasować czego brakuje na obrazku. To takie trochę zagadki dla malucha, który musi wykorzystać nabyte już informację i wyciągnąć z nich wnioski. Stasio świetnie się przy nich bawi ucząc zarazem.
Zestaw składa się zarówno z materiały tematycznego jak i atematycznego( symboliczny). Pomoc wykluczanie ze zbioru podnosi sprawność lewej i prawej kory mózgowej angażując przede wszystkim pola wzrokowe, kojarzeniowe i czołowe a także podczas nazywania obiektów i kategorii ośrodków mowy.
W materiale tematycznym wyróżnione zostały 3 kategorie podzielone ze względu na poziom trudności: zielony, niebieski i najtrudniejszy czerwony. Bardzo fajnie pracuje się na nich zarówno z 3 jak i 5 latkiem pobudzając ich logiczne myślenie.
Na czym to wszystko polega Dziecko ma za zadanie poszukania na jednym kartoniku cech wspólnych 3 obiektów/ figur i wykluczenie tego, który nie pasuje np. kurczak, lody, pączek, tort- 3 z z nich można oznaczyć mianem słodyczy a kurczak jakby nie patrzeć do nich nie należy. Wszystkie 3 można zjeść po obiedzie, na którym znajdziemy mięso :) Kombinację zależą od Was, możecie tworzyć tu historię, wymyślać, opisywać co wspomoże rozwój mowy i budowanie zdań.
W materiale atematycznym są tylko dwie kategorie : łatwa zielona i trudniejsza czerwona. W pudełku znajduje się instrukcja i opis, który ma na celu wspomóc gdybyście sami nie byli pewni co tu nie pasuje :) Przyznam szczerze, że musiałam w nią zerknąć :)
W tym pudełku znajdziecie 16 tablic, do których dopasowane są po 3 obrazki. Zadaniem dziecka jest dopasowanie pasującego elementu. Ważne jest aby zaobserwować zależność par, które są od siebie zależne. Mój Staś ma z tym jeszcze problem ale myślę, że możemy sobie z tym poradzić właśnie dzięki tego typu ćwiczeniom.
Myślenie przez analogie wymaga:
⁃ dostrzeżenia relacji,
⁃ dostrzeżenia różnic,
⁃ dokonania analizy,
⁃ odkrycia reguły,
⁃ wykorzystania reguły
⁃ dostrzeżenia relacji,
⁃ dostrzeżenia różnic,
⁃ dokonania analizy,
⁃ odkrycia reguły,
⁃ wykorzystania reguły
Coś świetnego dla starszych dzieci, które uczą się czytania metodą symulatoniczno- sekwencyjną. Czytanie sylab a zarazem szykanie zależności i wspieranie logicznego myślenia. 54 karty a do każdej z nich 5 małych kartoników. Z pośród nich należy dobrać tą, która pasuje wg określonej zasady. Wbrew pozorom dla dziecka 5 letniego nie jest to takie łatwe ale warto ćwiczyć.
Analogia to metoda rozumowania, w której szuka się tych samych relacji w różnych sytuacjach, bądź stosuje się te same schematy rozumowania w odmiennych warunkach.
Analogia ułatwia transfer (przenoszenie) wiedzy i szczegółowych rozwiązań z jednego problemu na drugi, a nawet z jednej dziedziny na zupełnie inną. Obok kategoryzacji analogia stanowi istotny wymiar rozwoju intelektualnego człowieka.
Myślenie przez analogię warunkuje skuteczne uczenie się odmiany wyrazów i umiejętność budowania zdań gramatycznie poprawnych, przyswajanie reguł społecznych i ich stosowanie w kontaktach indywidualnych i grupowych.
Myślenie przez analogię warunkuje skuteczne uczenie się odmiany wyrazów i umiejętność budowania zdań gramatycznie poprawnych, przyswajanie reguł społecznych i ich stosowanie w kontaktach indywidualnych i grupowych.
Wszystkie kartoniki pakowane są osobno i przypisane numerem dokart więc terapeuta nie ma problemu z odnalezieniem.
Uwielviam sszystkie materialy CMK
OdpowiedzUsuń