Coraz częściej słyszę od znajomych, że dzieciom w klasach ciężko się skupić. Zastanawiam się co ma na to wpływ- czy przepełnione zabawkami/ pomocami/ kolorami sale, czy grupa, która nie zawsze jest spokojna tak jakbyśmy tego chcieli i rozprasza słabszych a może predyspozycje i charakter naszych maluchów? Franio zawsze bardzo ładnie ze mną pracował, bez problemu mając 3 latka nauczył się kolorów, liczb, powtarzał sekwencje itp. Nagle coś się zmieniło. Nie wiadomo dlaczego jego koncentracja uwagi została mocno zachwiana zarówno na tle grupy jak i w domu. Zaczęłam się trochę niepokoić i postanowiłam poszukać pomocy. Wyszukałam w internecie wspaniałe pomoce od Wydawnictwa WiR. Nie sądziłam, że będą aż tak idealnie dopasowane do naszych potrzeb.
Materiał tu zawarty jest bardzo zróżnicowany. Są zadania łatwiejsze i trudniejsze- czysto wzrokowe typu znajdź jeden szczegół, połącz w pary, poszukaj czego brakuje po ćwiczenia słuchowe i grafomotoryczne. Te dwie pozycje wg mnie się świetnie dopełniają więc zdecydowanie warto mieć je obie w swoich zbiorach. Pokażę Wam pokrótce jak na nich pracujemy i jak wygląda ich wnętrze.
Ta pozycja w odróżnieniu od Logisia wydana jest w kolorze. Znajdziecie tu min ćwiczenia :
-spostrzegania wzrokowego ( wyszukiwanie elementów brakujących, takich samych, przerysowywanie wzorów)
- mechanizmów lewopółkulowych (porządkowanie wzorów i elementów tematycznych wg określonej zasady)
- słuchowe i językowe ( wysłuchiwanie rymów, odnajdywanie rymów, tworzenie czasowników, rzeczowników, różnicowanie opozycji fonologicznych)
- grafopercepcyjne ( zamalowywanie małych przestrzeni, dorysowywanie elementów).
Przykładowe zadania wykonane przez Frania :
Franek nie ze wszystkim sobie radzi idealnie i dzięki książką od WiR jestem w stanie idealnie wyłapać jego braki. Zobaczcie na kilku kartach jak ogromna jest różnorodność:
Rodzaje zadań zawartych w zestawie:
POSZUKAJ TAKI SAM OBRAZEK /WYRAZ, WZÓR/ - ćwiczenia identyfikowania elementów;
POSZUKAJ, CZEGO BRAKUJE – ćwiczenia porównywania;
CZYM SIĘ RÓŻNI? – ćwiczenia różnicowania;
NARYSUJ WEDŁUG WZORU – ćwiczenia analizowania wzoru od lewej do prawej strony zgodnie z kierunkiem czytania;
DOKOŃCZ SEKWENCJĘ – ćwiczenia kontynuowania sekwencji;
DOKOŃCZ SZEREG – ćwiczenia kontynuowania szeregu;
POŁĄCZ TAKI SAM;
POSZUKAJ, CZEGO BRAKUJE;
WSKAŻ, CZYM SIĘ RÓŻNIĄ – różnicowanie wyrazów;
ODSZUKAJ TAKI SAM WYRAZ;
POŁĄCZ TAKIE SAME WYRAZY;
KTO MÓWI PODOBNE SŁOWA? – ćwiczenia wysłuchiwania rymów;
WYMYŚL PODOBNE SŁOWO – ćwiczenia odnajdywania rymów;
CZY ŻÓŁW MÓWI DOBRZE? – ćwiczenia różnicowania głosek;
NAZWIJ ZWIERZĘTA I POWIEDZ, CO ONE ROBIĄ – ćwiczenia tworzenia czasowników;
POKOLORUJ ZWIERZĘTA I NADAJ IM NAZWY – ćwiczenia tworzenia rzeczowników;
NARYSUJ, PRZERYSUJ, DORYSUJ – ćwiczenia grafopercepcyjne.
POSZUKAJ TAKI SAM OBRAZEK /WYRAZ, WZÓR/ - ćwiczenia identyfikowania elementów;
POSZUKAJ, CZEGO BRAKUJE – ćwiczenia porównywania;
CZYM SIĘ RÓŻNI? – ćwiczenia różnicowania;
NARYSUJ WEDŁUG WZORU – ćwiczenia analizowania wzoru od lewej do prawej strony zgodnie z kierunkiem czytania;
DOKOŃCZ SEKWENCJĘ – ćwiczenia kontynuowania sekwencji;
DOKOŃCZ SZEREG – ćwiczenia kontynuowania szeregu;
POŁĄCZ TAKI SAM;
POSZUKAJ, CZEGO BRAKUJE;
WSKAŻ, CZYM SIĘ RÓŻNIĄ – różnicowanie wyrazów;
ODSZUKAJ TAKI SAM WYRAZ;
POŁĄCZ TAKIE SAME WYRAZY;
KTO MÓWI PODOBNE SŁOWA? – ćwiczenia wysłuchiwania rymów;
WYMYŚL PODOBNE SŁOWO – ćwiczenia odnajdywania rymów;
CZY ŻÓŁW MÓWI DOBRZE? – ćwiczenia różnicowania głosek;
NAZWIJ ZWIERZĘTA I POWIEDZ, CO ONE ROBIĄ – ćwiczenia tworzenia czasowników;
POKOLORUJ ZWIERZĘTA I NADAJ IM NAZWY – ćwiczenia tworzenia rzeczowników;
NARYSUJ, PRZERYSUJ, DORYSUJ – ćwiczenia grafopercepcyjne.
Kolejna bardzo interesująca pozycja to jedne ćwiczenia z całej serii LOGIŚ I JA - GDZIE KIEDY ?
Karty pracy zawierają zadania z zakresu:
– położenia w przestrzeni (wyrażenia przyimkowe),
– schematu ciała (prawa, lewa strona),
– relacji czasowych (pory dnia, pory roku, dni tygod-nia, miesiące, pojęcia: wczoraj, dzisiaj, jutro itp.).
– położenia w przestrzeni (wyrażenia przyimkowe),
– schematu ciała (prawa, lewa strona),
– relacji czasowych (pory dnia, pory roku, dni tygod-nia, miesiące, pojęcia: wczoraj, dzisiaj, jutro itp.).
Obydwie książki z ćwiczeniami są w formie kart pracy, które z łatwością możecie wyjąć. Nie musicie dawać dziecku całej książki a jedną stronę- dla mnie to spore ułatwienie. Jak już wspomniałam są to idealne pozycje wspierające logiczne myślenie, koncentrację i spostrzegawczość. Jestem bardzo zadowolona z ich posiadania i Wam- rodzicom, nauczycielom, terapeutom wczesnej edukacji z czystym sumieniem je polecam.
Rewelacja-te zadania są idalne dla mojej córci.Ide zerknąć na ich stronę dzięki za tak fajną pozycje Monika Flok
OdpowiedzUsuń