Wspieramy koncentrację, logiczne myślenie i mowę z CTN Baltazar
Uwielbiam pomoce, które mogą służyć przy terapii dzieci w zróżnicowanym wieku. Dziś mam Wam do pokazania 2 zestawy dydaktyczne od CENTRUM TERAPI NEUROLOGOPEDYCZNEJ BALTAZAR, które łączą ze sobą wiele możliwości. Wraz z nimi wspomożemy rozwój komunikacji, wesprzemy koncentrację, logiczne myślenie, naukę pisania i czytania naszą ulubioną metodą symulatoniczno -sekwencyjną. Ważne dla mnie jest to, że mogę na nich pracować zarówno z 3 jak i 5 latkiem.
Na początek pomoc, przy której pracowałam głównie ze starszym synem choć i młodszy może uczestniczyć w nauce np utrwalając nazwy zwierząt i kolorów. Chciałabym się jednak bardziej skupić tu na 5 latku i typowym odtwarzaniu układanki lewo-półkulowej.
W kartonowym, sporym pudełku znajdziecie dwustronną, dużą planszę (38 x 38 cm), na której z jednej strony za zadanie mamy połączenie kolorów z poszczególnymi zwierzętami na drugiej poszczególne sylaby i dwustronne kafelki ( 36 sztuk).
Plakietki są grube (3 mm) i mają powierzchnię 5x5 cm dzięki czemu dziecko swobodnie może nimi operować na dużej powierzchni jaką jest wyżej wspomniana.
Cały zestaw przeznaczony głównie dla dla terapeutów pracujących z małymi dziećmi, logopedów, neurologopedów, pedagogów oraz rodziców i opiekunów dzieci, których rozwój przebiega nieharmonijnie. Polecana również dla dzieci, które rozwijają się prawidłowo jako dodatkowa stymulacja na wczesnym etapie rozwoju.
Układamy na zasadzie wyszukiwania takich samych elementów i wkładania je w odpowiednie okienka. Powtarzamy przy tym nazwy poszczególnych elementów i wypowiadamy wspólnie głoski. Idealna pomoc dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy- nauka za pomocą samogłosek u nas sprawdza się idealnie. Staś z dnia na dzień mówi coraz więcej co bardzo mnie cieszy.
Kto mnie zna doskonale wie, że uwielbiam uczyć za pomocą zabawy i tu też ją trochę przemyciłam. Wszystkim znane MEMO tu jest świetną alternatywą zwłaszcza dla maluszków, które jeszcze nie miały z tym styczności wcześniej. W ten spoób wspieramy koncentrację, logiczne myślenie i pamięć dziecka.
Na początek pomoc, przy której pracowałam głównie ze starszym synem choć i młodszy może uczestniczyć w nauce np utrwalając nazwy zwierząt i kolorów. Chciałabym się jednak bardziej skupić tu na 5 latku i typowym odtwarzaniu układanki lewo-półkulowej.
Plakietki są grube (3 mm) i mają powierzchnię 5x5 cm dzięki czemu dziecko swobodnie może nimi operować na dużej powierzchni jaką jest wyżej wspomniana.
Cały zestaw przeznaczony głównie dla dla terapeutów pracujących z małymi dziećmi, logopedów, neurologopedów, pedagogów oraz rodziców i opiekunów dzieci, których rozwój przebiega nieharmonijnie. Polecana również dla dzieci, które rozwijają się prawidłowo jako dodatkowa stymulacja na wczesnym etapie rozwoju.
Układamy oczywiście zaczynając od lewej strony do prawej czytając przy tym poszczególne sylaby jednak można trochę uatrakcyjnić naszą naukę zabawą w proste dopasowanie brakujących elementów lub w znaną nam wszystkim grę w Bingo. Fajnie by było gdyby do zestawu dołączone były podwójne napisy i mały woreczek, ułatwiłoby to grę dzieciom już czytającym, my dodatkowe sylaby jednak zrobiliśmy sami. Zasada jest taka, że dziecko wykrzykuje magiczne, wcześniej ustalone przez nas słowo gdy ułoży całą linię.
Próbowałam też trochę zmylić Frania i mieszałam sylaby.W ten sposób oczekiwałam wyszukania przez niego i naprawienia zrobionego przeze mnie błędu.
Kolejną pomocą dydaktyczną od CTN BALTAZAR jest cudowny autobus, który orazu skradł nasze serce. Wykonany z wysokiej jakości pleksi, dwukolorowy - biało-czarny, z możliwością pisania po nim pisakami suchościeralnymi.
*16 dwustronnych kartoników o wymiarach 5X5 cm zawierających z jednej strony samogłoski A, Ą,E,Ę,I,O,U,Y a z drugiej strony grafikę LALA, PIŁKA, MIŚ, SAMOLOT, SAMOCHÓD, POCIĄG, LODY, DOM. Komplet stanowią po dwa kartoniki z jednej strony samogłoska, z drugiej grafika łącznie 16 szt.
Pomoc dydaktyczna (autobus biało - czarny) jest przeznaczona dla terapeutów pracujących z małymi dziećmi, logopedów, neurologopedów, pedagogów oraz rodziców i opiekunów dzieci, których rozwój przebiega nieharmonijnie. Polecana również dla dzieci, które rozwijają się prawidłowo jako dodatkowa stymulacja na wczesnym etapie rozwoju.
Pomoc dydaktyczna jest kierowana w szczególności do dzieci z zaburzeniami rozwojowymi (dysleksja, afazja dziecięca, alalia, autyzm, zespół Aspergera, wady wymowy, Trisomia 21 itp.).
Układamy na zasadzie wyszukiwania takich samych elementów i wkładania je w odpowiednie okienka. Powtarzamy przy tym nazwy poszczególnych elementów i wypowiadamy wspólnie głoski. Idealna pomoc dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy- nauka za pomocą samogłosek u nas sprawdza się idealnie. Staś z dnia na dzień mówi coraz więcej co bardzo mnie cieszy.
Kto mnie zna doskonale wie, że uwielbiam uczyć za pomocą zabawy i tu też ją trochę przemyciłam. Wszystkim znane MEMO tu jest świetną alternatywą zwłaszcza dla maluszków, które jeszcze nie miały z tym styczności wcześniej. W ten spoób wspieramy koncentrację, logiczne myślenie i pamięć dziecka.
Ze starszym synkiem postanowiłam trochę popisać mazakiem suchościeralnym. Zobaczcie jak mu poszło.
Kartonowe plakietki umieszczone są w małym pudełeczku, dzięki czemu nie pogubią się choćby podczas przenoszenia pomocy. Uwielbiam gdy wszystko jest poukładane i ma swoje miejsce.
Kształty kolory rewelacja
OdpowiedzUsuńGdzie można to kupić ?
OdpowiedzUsuń